Consiliul Județean Bacău a fost prezent la Târgul de Turism al României (13-16 noiembrie 2014)

În perioada 13–16 noiembrie 2014, Consiliul Judeţean Bacău, prin intermediul Serviciului Public Județean pentru Promovarea Turismului și Coordonarea Activității de Salvamont Bacău a participat la Târgul de Turism al României. Organizat la Complexul Expozițional ROMEXPO – București, cel mai mare târg naţional dedicat industriei turismului s-a axat pe promovarea obiectivelor turistice destinate sezonului de iarnă.

Unul dintre punctele de atracție propus de către Județul Bacău a fost Pârtia de schi Nemira realizată cu fonduri europene prin proiectul „Schi Parc Slănic Moldova”. Acesta a fost finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă si promovarea turismului; DMI 5.2 – Crearea, dezvoltarea, modernizarea infrastructurii de turism pentru valorificarea resurselor naturale şi creşterea calităţii serviciilor turistice. Proiectul a fost realizat de Judeţul Bacău în parteneriat cu Oraşul Slănic Moldova. Turiștii care au vizitat standul au fost invitați să schieze în primul sezon de iarnă de când au fost recepționate lucrările. Aspectele legate de dotările pârtiei au atras atenția schiorilor, mai ales existența iluminatului nocturn, care le dă posibilitatea de a practica schiul, după lăsarea întunericului. Gradul de dificulate al pârtiei fiind scăzut, a fost considerat un punct pozitiv de către cei care nu au practicat acest sport de iarnă. Toți turiștii au primit pliante unde au găsit informații esențiale pentru a-i motiva să viziteze Pârtia de schi Nemira.

Printre alte obiective s-au numărat și cele promovate în cadrul proiectului ProBacTur, „Promovarea judeţului Bacău (ProBacTur) ca destinaţie turistică: agrement, sănătate, cultură”. Implementat în perioada 2011-2013 proiectul a fost finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, axa prioritară „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”, DMI 5.3 „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”. Prin acest proiect au fost concepute machete pentru diverse materiale de promovare, care au fost folosite pentru materialele prezentate la târg. Zona Slănic Moldova a fost principala atracție, turiștii solicitând mai multe informații despre cum pot petrece momente plăcute în acest oraș.